Hoppa till sidans innehåll
Meny
Svenska Seglarförbundet
Hem
För media
Info om coronasituationen
Kontakt
Nyhetsbrev - prenumerera
Antidoping
Partners och sponsorer
Om Svenska Seglarförbundet
Distrikt & geografisk organisation
Internationellt
Hitta klass, klubb, distrikt
Dokumentbank
Vårt nya utseende
Läs Svensk Segelsport i Båtliv
GDPR - hantera personuppgifter
Trygg Segling
Försäkringar
Seglardagen 2021
Utmärkelser
Seglare Minns
Lediga jobb
För klubbar
Bli medlem i Seglarförbundet/starta ny klubb
Medlemsförmåner
Administration och bidrag
Moderna föreningen
U25 (projekt 2020-2021)
Segling hela livet (projekt 2020-2021)
Optimist för havet (projekt 2018-2020)
SeglarTräffen
Dokumentation tidigare SeglarTräffen
Arrangera seglarskola
Arrangera träning
Trygg segling
Arrangera kappsegling
För klassförbund
GDPR - hantera personuppgifter
Nyheter från klassförbunden
Bli medlem i SSF/Starta nytt klassförbund
Klassförbundsadministration
Goda exempel från klassförbund
Nyhetsmaterial
Mätbrev Båtteknik
Regler för kappsegling
Sailarena
Entypsmätbrev
Allt du vill veta om SRS
SRS in English
SRS vanliga frågor och svar
Nationell SRS-ranking
ORC
IRC
Båtteknik övrigt
Ansök om segelnummer
Ansök om Internationellt certifikat
Hitta Mätperson
Båtmiljö
Båtvåg
Återvinn din båt
Kontakta oss
Utbildning
Utbildningsprogram 2021
Anmälan och kurskalender
SSF Webbkurser
Seglingens Ledarskap Grund
För seglare och båtägare
För ledare och funktionärer
För klubben
Föräldrar och viktig vuxen
Intresseanmälan utbildning
Webbshop
Sailarena
Läs mer om mätbrev båtteknik
Mätbrev Båtteknik
Regler för kappsegling
Kappseglingsregler
Redskapsregler
Klassregler
Säkerhetsbestämmelser
Sailarena
Entypsmätbrev
Klasser med tillverkarlicensiering
2.4m R
Zoom8
Optimist
C55
Express
Allt du vill veta om SRS
Hur kommer jag igång med att kappsegla SRS?
SRS enskilt anpassat mätbrev - Enskrov
SRS enskilt anpassat mätbrev - Flerskrov
SRS Klassregler
SRS Tabeller
Manual för att själv mäta SRS
Avgifter för SRS
Handledning för arrangörer
SRS in English
SRS vanliga frågor och svar
Nationell SRS-ranking
Slutresultat SRS-rankingen 2018
ORC
ORC International
Mätmän ORC
Mätbrev
Prislista ORC
IRC
Rolex Fastnet Race i sommar?
Hur man ansöker om IRC mätbrev
Ansökningsformulär
Prislista för IRC
Båtteknik övrigt
IHC
Mätdekaler
Ansök om segelnummer
Ansök om Internationellt certifikat
Hitta Mätperson
Båtmiljö
Båtvåg
Återvinn din båt
Kontakta oss
Regler för kappsegling
Sailarena
Entypsmätbrev
Allt du vill veta om SRS
SRS in English
SRS vanliga frågor och svar
Hur stor får en hårdvindsfock vara?
Vad innebär SRSv, verifierat SRS mätbrev?
Ett av mina mått är större än i SRS databladet
Räknas stormsegel?
Stagsegel
Varför måste mätbrev förnyas varje år?
Medför en ändring på båten ett högre SRS-tal?
Fler frågor....
Nationell SRS-ranking
ORC
IRC
Båtteknik övrigt
Ansök om segelnummer
Ansök om Internationellt certifikat
Hitta Mätperson
Båtmiljö
Båtvåg
Återvinn din båt
Kontakta oss
Hem
/
Mätbrev Båtteknik
/
SRS vanliga frågor och svar
/
Medför en ändring på båten ett högre SRS-tal?
Medför en ändring på båten ett högre SRS-tal?
13 FEB 2019 23:29
En ändring på båt, rigg eller segelplan bedöms utifrån om denna förbättrar seglingsprestanda eller om den försämrar seglingsprestanda och kan därför ge ökning eller sänkning av SRS-talet.
Fler
Uppdaterad:
13 FEB 2019 23:32
Skribent:
Patrik Erlandsson
Epost:
Lär dig segla
Juniorsegling
Fritidssegling
Kappsegling
SWE Sailing Team
Parasegling
Svenska Seglarförbundet
Hem
Nyheter
Kalender
Gästbok
Medlemmar
Mediearkiv
Bilder
Dokument
Partners
För klubbar
För klasser
För båtägare
Utbildning
Webbshop
Tävlingskalender
För media
Webbshop
Läs Svensk Segelsport
Dokument
In English
Samarbetspartners
Annonser
Besöksadress:
Af Pontins väg 6
115 21 Stockholm
IdrottOnline - en del av idrottsrörelsen
Annons