Hoppa till sidans innehåll

Hur man överklagar


För att  överklaga gör du så här:

  1. Skriv ner det du vill överklaga och datera dokumentet.
  2. Maila överklagandet till: This is a mailto link
  3. Överklagandet måste skickas in till SSF senast 15 dagar efter att protestkommittén informerat om sitt beslut.
  4. Bifoga även, så långt det är möjligt; protesten, beslutet från protesten, inbjudan, seglingsföreskrifter, resultatlistan, kontaktuppgifter till alla berörda samt alla andra relevanta handlingar.

 Detta händer sedan:

  1. SSF bekräftar att överklagandet mottagits.
  2. Vid behov begär SSF in kompletterande handlingar och kontaktuppgifter.
  3. SSF beslutar om överklagandet är giltigt.
  4. Om överklagandet är giltigt, ger SSF alla parter möjlighet att lämna sina kommentarer i ärendet.
  5. SSF tar därefter ett beslut i form av; bekräfta, ändra eller upphäva protestkommitténs beslut alternativt begära att förhandlingen återupptas eller att en ny förhandling hålls.
  6. SSF delger alla berörda parter skriftligen beslutet.
  7. Beslutet från SSF är slutgiltigt och kan inte överklagas.
  8. Punkterna 1-7 ovan tar minst tre veckor men kan i vissa fall ta betydligt längre tid.

 Ytterligare information finns i KSR 70, 71, Appendix R och Domarboken.

 Uppdaterad 2018-03-02

Uppdaterad: 02 MAR 2018 09:59

Postadress:
Svenska Seglarförbundet
Af Pontins väg 6
115 21 Stockholm

Besöksadress:
Af Pontins väg 6
115 21 Stockholm

Kontakt:
Tel: 084590990
E-post: This is a mailto link

Se all info